Thursday, November 6, 2008

FallCo 2008 - my amazing faci experience


Moja prva a posledna konfera…
Prva… co sa tyka facilitovania newie tracku
Posledna… v roli aktivneho clena AIESEC CZ

Vzdy bolo mojim snom facilitovat skupinku novacikov a podporit ich v “hustom” simulacnom procese, ktory mame pre nich zakazdym nachystany. Doteraz mi to nikdy nevyslo, kedze som bud konferenciu manazovala, alebo som mala na starosti nieco ine.
Aj tentokrat som mala skoncit povodne v inej roli – manazovat sutaz a vyhodnocovanie vysledkov v pozadi, atd. No nakoniec to za mna vzala Ninuska, s ktorou uz tak dobre pozname nase vzajomne silne stranky, ze sme vedeli, ako rozhodit nase “sily” tak, aby z toho cela konfera benefitovala co najviac! ;-)
Vedela som, ze budem dobry fasos – chcela som byt! Tesila som sa na to ako male decko! A brala som to aj ako vyzvu, nemyslela som si, ze to bude lahke. A aj ked mi to neskor ako lahke pripadalo (kvoli samostatnosti skupiny) a nebola som si ista, ci som sa nejakym sposobom o uspech skupiny zasluzila, decka mi povedali ze som bola pre nich zdrojom energie a inspiracie. Well, nic viac k stastiu nepotrebujem!

Stat tam na podiu so svojou skupinkou, ktora zvitazila, bol uzasny pocit! Bola som dojata, lebo som vedela aka snaha z ich strany bola za tym. A mala som pocit, ze si to zasluzia za to, aku velku chut nieco sa naucit preukazali. V AIESEC som urobila milion veci, a mnoho z nich ostalo viditelnych iba pre oci par najuzsich teamov (MC, EB) atd. Ale nejak sa mi nikdy nepodarilo doviest svoje teamy (ci uz na LC alebo OGX na MC) k extra vysledku, ktory by bol oslavovany a ktory dostal zasluzene uznanie. Chybalo mi to. Ale teraz sa mi to vynahradilo.
A naucila som sa toho tolko o teamovej praci a teamovych roliach od tejto skupinky, ako som vobec na zaciatku necakala. Len v pozorovacej roli facilitatora. Za co im nesmierne dakujem!!! :-*

Z isteho pohladu tato konferencia vypalila ako jedna z mojich naj naj naj konferencnych a facilitatorskych skusenosti obecne! Citila som sa strasne stastna a vo svojej kozi v tejto roli. Za tych 6 rokov v podstate tvrdej makacky na sebe a na niektorych svojich klucovych schopnostiach sa predsa uz museli dostavit vysledky!!! Dostala som uzasnu skupinku ludi, u ktorych som videla tolko nadsenia, energie a potencialu, ze som si povedala: “YES! Pre toto zijem!” Na premeetingu sme sharovali kto ma aku passion – a ja si len znovu mozem potvrdit, ze tou mojou je rozvoj ludi! Malokedy sa citim lepsie, nez ked vidim posun a pokrok – jednotlivcov ci teamov a viem, ze som k nemu nejakym sposobom prispela – ci uz vytvorenim atmosfery, odovzdanim vedomosti ci sharovanim skusenosti…

Clovek sa po nejakom case (nielen v AIESEC, ale aj obecne) vyprofiluje a vie, kam ho to taha viac a kam menej a dokaze rozpoznat svoje klucove silne stranky. Vzdy mi to prislo take divne a “americke” povedat si ze som v niecom dobra, ale snazim sa uz par rokov naucit sa sama “potlapkat sa po pleci” a tym padom aj rozpoznat, ktorym smerom sa v zivote uberat.
Myslim ze po tejto konfere si mozem hrdo povedat: “good job, girl!” a mat zasluzeny pocit dobre vykonanej prace. Zistujem, ze kvalita a excellence su jedny z mojich klucovych hodnot, ktore vyznavam (minimalne) vo svojej praci!


3 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. tak znas to/se!!
    Babo, drz si to, skoro obema nohama venku z @ - Meno, you are here to show this in your future "career", it is your mission here..
    < opakuju se, vim ale - love you!!>

    ReplyDelete