Wednesday, October 7, 2009

Co noveho v praci - t.j. v skole

Som uz dlho nevypravala aj o "novotach" v praci...
Buduci tyzden mame takzvany CULTURAL WEEK - v pondelok je sviatok a zvysne 4 dni sa nieco deje - kazda "area" pripravila nieco - v utorok maju SPELLING BEE contest (sutaz v spelovani slov po anglicky), rozne sportove zapasy, dalej su tam nejake vedecke experimenty pripravene, hry s matematikou, historia, a co ja viem co...
No a hlavny je projekt TIME MACHINE aneb STROJ CASU, kde si kazdy rocnik musel pripravit projekt ohladne nejakej dekady. Na druhakov padli 70.roky a dostala som ich na starosti ja.
Zadanie: mate 30 deti, a na 20 minut s nimi nieco pripravte. Toto tu bolo oznamene hoodne casu dopredu, a musim povedat ze som na tom makala ako fretka! Ono sa to nezda, ale project management pre jednu osobu ako vysity, pretoze to nie je lahke ako so stredoskolakmi ci starsimi. Tym stacilo zadanie, a oni si to uz vsetko vymysleli, na nete pohladali infosky, pesnicky, rozvrhli si pracu... Ja nie, vazeni!
Potrebovala som postahovat songy zo 70-tych rokov (mami, oci, inak si ficim na Child in time, hehe :-D som si spomenula na ocove fotky s metlou - akoze hra na gitare, a ako mi mamina vypravala ako vrestali na to chalani na strednej ;-)), kazdemu decku som musela predpripravit poster ktory oni mali doma spravit. Z wikipedia postahovat infosky, zjednodusit ich pre nich, pre kazdeho pripravit vycuc 3 jednoduchych fraz ktore sa musia naucit naspamat - tie frazy je samozrejme treba nacvicovat z coho ide cloveka jebnut bo kym jeden hovori, ostanti ticho neostanu, vymysliet im tanec na YMCA song, vymysliet kostymiy suveniry ake budu rozdavat (dala som im vyrobit hippie nahrdelniky - a vsetko to bolo treba po spanielsky napisat rodicom, a........ aaaaaaaaaaaaa)
No, proste tu je par dokazov ako som na tom pracovala kazdu volnejsiu chvilu...





Ale musim povedat, ze som sa vela naucila o 70-tych rokoch, tak akoze nie je to nanic robota, no... Fakt musim povedat ze ucitelky na ZS to nemaju lahke, a zvladnut bandu deti je managerial skusenost ako svina!
A tento tyzden to uz s nimi len nacvicujem, ale je to vopruz!
Jakoze, flow toho ma vyzerat na 20 min. takto: 2 su akoze sprievodcovia a za minutu privitaju inu triedu co nas pride navstivit akoze... Potom maju 3,5 minutovy tanec na YMCA, potom si maju sadnut a vystupit akoze 4 decka oblecene za ABBU a povedat tri vety v style ze su slavni spevaci zo svedska a ich najvacsie hity su... Za tym z filmu POMADA, a pak ma kazdy z nich povedat 2 veticky o svojich posteroch...
No, tak toto tu sa za hodinu nestihlo prejst ani raz. A nemam hlasivky! hahaha :-D
Proste, to nebude pocuvat, ze ako to ide za radom, kym jeden hovori zvysok sa mrvi, beha, keca, picoviny robi, vlasy mi z toho dupkom stoja! :-D
To si fakt neviete predstavit!
No, tak najblizsie sem skusim dohodit nejake fotecky a videa z tohto eventiku - som zvedava ako to dopadne. Dnes som s nimi este vyrabala dekoracie - akoze hippie signs, kvety z farebneho papiera sme vyrabali a tak - ze som im nakreslila na A4 lupen na kvet ktore potom lepili dohromady aby z toho spravili giganticky kvet.
VYSLEDOK: bitka medzi detmi (s noznickami v ruke) o to kto bude mat ktoru farbu papiera vystrihovat, ("ja chcem vystrihovat kolecko, nie lupienok" apod.), zalepena dlazka od lepidla, zalepene lavice, zalepena ja, zalepene deti, milion drobnych kuskov papiera na dlazke, hlasivky v prdeli, vlasy dupkom, spokojne deti! :-P
Ach jo, skola zivota, vazne!

Ale tak aby sa nepovedalo, tak dohadzujem fotky z "megalomanskeho" projektu so stvrtakmi - citame s nimi Peter Pana (CDcka, reading comprehension a tak), tak som ich rozdelila na dievcata a chalanov a dala som im za ukol robit mapu Neverlandu. Tak niekedy je to radost pozerat sa na nich ako pohruzene pracuju na niecom co ich bavi - predsa len, 9 rokov je viac, spievaju si pri tom, tito vedia aj anglicky super, takze s nimi pracujem rada...
Dievcata:


Chlapci:


Tu mate k tomu aj video :-D


Diego:




Juanita:


Ana Milena:


Laura:


Jj, a skoro som zabudla - buduci piatok nas vecer caka TALENT SHOW! Pustia nas skorej zo skoly a mame velku sutaz talentov - nieco ako "Slovensko ma talent", hehe. :-D Ale vo velkom, svetla, dym atd. Zije tym uz par tyzdnov cela skola - starsi nosia elektricke gitary do skoly a o prestavkach vyhravaju Black Sabbath :-D, stale sa niekto preteka o to kto bude mat CD player, kazdy chce len nieco nacvicovat, zo vsetkych stran vyhrava muzika, a do toho ich mame aj nieco ucit! :-D No jo, no...

Ale taky moj tajny sen je vytvorit takuto skolu na Slovensku - teda, nie uplne, ale tak trosku zmiesat system nasho skolstva so systemom kolumbijskej private skoly a vytvorit jedinecnu privatnu skolu doma... Toz, SNIVAJTE S NAMI, ze jo... ;-P


1 comment:

  1. Si mozes dat do CV hned za organizovanie AIESEC konferencii...myslim ze sa to vcelku vyrovna :D

    ReplyDelete