Tuesday, October 27, 2009

O tom ako som bola akoze dolezitym speakrom na miestnej univerzitnej konferencii

Tak, ako som uz spominala v predchadzajucom poste, povedala som YES prilezitosti recnit na konferencii univerzity UDES (Universidad de Santander - Santander je department ktoreho Bucaramanga je hlavnym mestom), kde sa konal "Seminario Internacional de Gerencia de Negocios" (medzinarodny seminar business managementu alebo ako by som to prelozila).
V piatok mi na meetingu dekan zadal temu - ze ako robit business s Ceskou Republikou, hehe, tak som povedala ze ano.
Esteze mi Jano poslal nejake linky z predmetu Podnikani a kulturni odlisnosti, inak by som bola asi nahrata - a aj na takej "lahkej" teme som stravila dobrych 5 hodin prace...
Najvacsia bola vyzva odist skorej z mojej prace t.j. zo skoly. Sepu sa snazila volat Bernarde uz v piatok a vypytat mi povolenie, ale sa nedovolala...
Tak jej volala v pondelok rano o osmej, ci ma o desiatej pustia z roboty. (na konfere som mala byt sice az 3:30, ale kedze som mala hovno pripravene, tak som potrebovala na tom makat a aj s nou bo mi mala akoze prekladat).

No, tak tu sa zase potvrdilo aka je Bernarda "perra" alebo "bitch", bo jej povedala - citujem: "Uz ste vela krat Menu vytiahli kvoli hlupostiam [realita: raz v marci na chairovanie AIESEC konfery, inak som bola normalne chora a tam ma AIESEC z prace nijak "nevytahoval", normalne som mala papiere od doktora] takze tentokrat ked je to dolezite, tak ju nepustim."
Tak Sepu ostala bez slov, tak jej este povedala ze ak chces, tak jej da na telefon dekana a zacala spominat mena dolezitych recnikov dalsich co tam vystupia, tak Bernarda povedala ze sa musi spytat Abelarda, no a ten ma pustil. Ale sila aka je to biatch!

Tak som dosla k Sepu o jedenastej, ta mi dala najest (bo tieto dni nemam cas ani jedlo si kupit, fakt hladujem) aby som neodpadla, a makala som na prezentacii. Ona mi mala prekladat, takze aj ta makala so mnou.
Potom ma jej segra obliekla, kedze ja nemam ani jeden kus formalnejsieho oblecenie (neviem ako si akoze idem hladat dzob bo nemam pracovne oblecenie akoze do firmy, heh!) a frcali sme.

Tam ma asi tristokrat predstavili ako Jana Meniarova, MBA, aj ked som im niekolkokrat vravela ze MBA titul nemam! ;-D iba HR modul jedneho kurzu, oh well...

A tak som to ponala skorej z kulturnych odlisnosti - ze co mozu ocakavat v CR, aki su ludia, business background ovplyvneny transition ekonomikou, styl komunikacie a pod. najprv kvizik o CR ze co vedia (nic) a tak. No bolo to super zaujimave, a furt som skakala do spanielciny miesto anglictiny, tak ma Sepu isla zabit. Uz mi skacu viac spanielske slova na mozog, nez anglicke, :-D

A tak - bol to uspech, dopadli sme super, trema ziadna, a dnes ideme na nejaky raut ci veceru este s papalasmi miestnymi...

3 comments:

  1. od doby ninachina blogu najpestrejsi kulturno-haluzny blog co som si kukal.

    vitaaj soon :)

    ReplyDelete
  2. Menus, no worries, ani ja nemam ziadne veci do prace :-) ale ziadnu zatial nemam, takze zatial mam na parke :-D

    ReplyDelete
  3. haha suuupeeer! no mna raz vzali do telky v Chile a ze mam rozpravat po spanielsky- tak som rozpravala a potom oni sa tam tak zhacili- ze ci by som mohla pomalsie :D...

    ReplyDelete