Saturday, November 22, 2008

NaLDS 2008 - faci tenkrat po druhe


NaLDS tenkrat po stvrte a jeho facilitovanie tenkrat po druhe... :-)

......

National Leadership Development Seminar v Nemecku. Najlepsia konfera aka v AIESEC network existuje! Vyse 100 ludi sa na tyzden "zavrie" niekde v nadhernych nemeckych horach, kde ma moznost premyslat nad sebou, nad tym ako sa dostali v zivote tam, kde teraz su, a kam chcu ist vlastne dalej. A preco to vsetko. A co je vlastne ten LEADERSHIP... Love it!

......

Popis situacie: premeeting zacal v stredu 5.11. Mne pride SMS-ka vo stvrtok 6.11. ci nemozem prist facilitovat ASAP! Uff! Naplanovany buduci tyzden s Jurajom a Uni, nasledovny s Jancim v Brne a ten treti chairovanie konferencie v Taliansku...
Co mam robiiiit??? :-D
Vsetko som prehodnotila, pomenila a SLA SOM! Co ine??!!
Tazke rozhodovanie, co vam budem hovorit - nemam prachy, neviem ako sa tam dostanem tak rychlo (konfera zacina v sobotu), som cca 20 hodin cesty odtial, Juraj ma zabije alebo vyhodi, a cojaviem co este...
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Ale predsa som sla. PRECO???

Nuz, za prve) tato nemecka konferencia je moja najoblubenejsia aiesecarska konferencia na svete a mam k nej specialny vztah, hehe. Tak trochu mi zmenila zivot, ale o tom potom (mozno)...
Za druhe) bol tam uz moj frajer, a hned som si pomyslela ze je predsa uzasne zazit
nieco take special spolu...
Za tretie) poznam polku faci teamu, ty
vole, ludia ktorych zboznujem a ktorych pritomnost ma vzdy len obohacuje!
Za stvrte a za najdolezitejsie) byt tam a r
obit tam tuto "robotu" povazujem za najlepsie vyuzite mojho potencialu, mojho talentu, mojich schopnosti a byt tam znamena pre mna byt v pravej chvili na pravom mieste! Pre co ine zijem ked nie pre toto?! :-)

Sla som tam teda "davat" coz povazujem za svoje zivotne poslanie, necakala som ze to da tolko aj mne co sa dalsieho osobneho rozvoja tyka. Ale povazme: idem tam bez pripravy, nepoznam svojho co-facilitatora, hmmm aky uz len learning z toho moze vzist?! Drsna praca s improvizaciou, flexibilitou a rychlym prisposobovanim! AWESOME! (vzhladom k tomu ze to nepovazujem za svoje silne stranky, hehe... :-D)


Co bolo pre mna tohto roku na NaLDSe najuzasnejsie?

1. total supercool reconnection s Hartoshkou a Kevinom - boze, ako milujem ked si nemusime vymenit ani slovo a chapeme sa, ked mozem 10 minut pred session dojst a spytat sa ich: "Vole, co idete s nimi robit?!" (Kevina po anglicky, ovsem! :-P nieco v style: "Maaan, what the fuck are you gonna do with them at the next session?!"), oni vam to v piatich rychlych bodoch vymenuju a vy viete ze to dava zmysel, viete preco to tak je, a rozhodnete sa ktore z tych piatich bodov pouzijete! Toto je to, co volam "POWER OF SOULMATENESS" hehehe

2. absolutne nenormalne uzasnych ludi v skupine som mala. Zas raz stastie na toto tohto roku! YES! Neskutocni cloviecikovia - nadherni! :-) Skoda ze len tyzden som mohla byt s nimi - najradsej by som mala s kazdym z nich individual talks aspon dalsi tyzden, aby som ich mohla spoznat, hodit individualny koucing ci poradit im cvicenicka co fungovali mne. Aaaaaa!!! :-)))

3. znovu prisiel Derek Small - tak som sa nanho tesila, uz som ho dva roky nevidela. Nebol v najlepsom zdravotnom stave, necitil sa moc dobre, a bolo to citit aj na jeho vykone a preto mi prislo hrozne luto ked sa mojim deckam az tak nepacil. Velmi ho obdivujem za to, co robi, kolko stale dava ludom, aj ked vie, ze mnoho jeho "cisiel" poznaju, atd. Velmi si tohto cloveka vazim a je jednym z mojich najvacsich role models !!!

4. super vec bolo mat vo faci teame Cristinu. Cristina (z Rumunska) bola delegatka v mojej skupinke na NaLDSe minuly rok a teraz sme boli spolu v jednom faci teame. Pre mna je toto zivym dokazom zmysluplnosti mojej prace, vysledkom mojho snazenia! Jednym z najvacsich darov boli slova ktore mi napisala v sugarcube (preklad): "Som strasne rada ze si prisla, Mena. Chcela som aby si ma videla! Ako som narastla a kym som sa aj vdaka Tebe stala..." No more comments...

5. nadhernym darcekom na zaver bolo kolo tzv. "positive appreciation" ktore sme mali s facilitatormi uplne na zaver po skonceni konferencie. Ide o to, ze vam ludia z teamu dakuju za cokolvek za co vam chcu podakovat, vyzdvihnu na vas to najlepsie co si vsimli a povedia za co si vas vazia...
Pocut slov
a, ktore som od danych ludi pocula po tom, co som s nimi vlastne stravila len chvilocku (vzhladom k tomu, ze som vobec nebola na premeetingu), bolo jednou z najkrajsich veci ktore som v zivote pocula... DAKUJEM!

Nikdy sa pri tom necitim namyslene, co pri tom vzdy citim v poslednom case, je pocit zadostucinenia - ze tvrda drina na sebe, svojich schopnostiach v snahe ist za svojim snom, osobnou viziou sameho seba, bytie samym sebou za kazdych okolnosti a skutocne davanie a odovzdavanie toho najlepsieho zo seba, prinasa nejake vysledky!

K tomu vsetkemu bonus - mat moznost sa kazdy vecer vracat do postielky k milovanemu cloveku, citit jeho teplo, zaspavat s nim a mat moznost sharovat daily happenings, urobili tuto konferenciu pre mna sooo special...



1 comment:

  1. Menush!!!
    love ya :-*

    --------
    Seriozne, doklepeme ten nadchazejici rok a valime a la nalds projekt u nas!! Musime! A obe vime, ze "musime"... < higher purpose >
    --------

    Jaj, jak rada jsem, ze jsme ho zase daly spolecne!!! :)
    .. se vsemi "temi" okolnostmi.

    ReplyDelete