Thursday, September 3, 2009

Colombian marketing and sales

No, takze som chcela napisat o tom, ako mame ist na AIESEC konferu. Fee (poplatok – za ubytovanie a stravu) je povedzme nieco cez 60 000 pesos… Aby sa im podarilo znizit tento poplatok pre delegatov, mozu tito predavat kupony co sa podobaju na loteriu. Jeden je v hodnote 2000 pesos, predas ho trebars kolegovi, a ten s nim moze vyhrat cestu zadarmo do mestecka pobliz, s obedom, pre dve osoby. Vyzrebuje sa osoba proste. Z hodnoty tohto listka ide 1900 pesos na tvoje fee a 100 pesos ide na pokrytie nakladov na tuto vyhernu osobu. Takto si to vymysleli AIESECari ale vraj je to dost bezne taketo nieco…
Tak vravim Juanovi – kamosovi co je v organizacnom teame, reku, ci to musim platit cele ked som facilitator a mam tam session, a pod., a tak mi supol zopar kuponkov do ruky, ze predaj ich! :-D
A ja som nanho vyvalila oci v style “co ti sibe, bracho?!” Ja – taka neasertivna hanblivka, v zivote nedokaze prist za kolegom a povedat mu nieco ako “ hej, pocuuuj, predavam hento tu, daj mi 2000 pesos a mozes vyhrat zajazd” – keby za mnou dakto tak dosiel, tak mu poviem, ze dakujem, neprosim. Nie ze by sa mi to zdalo vela penazi, ale proste nemam o tom zaujem a nepotrebujem to, no…
Na to mi Luis s Juanom argumentovali, ze ved to je jasneeee, ze to mam kolegom a kamaratom tak povedat ze “pocuuuvaj, potrebujem aby si mi pomohol – z tohto mi idu peniaze na feecko na jednu konferu, tak potrebujem aby si mi “vypomohol” a kupil aspon jeden listok…” Na co som vyplestila oci este viac – reku, hadam nechcete aby som takto na rovinu isla “zobrat” prachy od svojich kamosov ci kolegov! :-D
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, proste nieco, co bolo pre mna totalne nemyslitelne, bolo pre nich totalne normalne. Ja ze, to uz len akaaaa hanbaaaa, a oni ze nieeeeeeeeeeee ze to je tu uplne bezneee, kazdy ti tu vypomoze s takym niecim, ze to neni Europa! ;-D
No, tak sme sa smiali, ze ake kulturne rozdiely. Samozrejme ze gule na nieco take som nenabrala, takze to budem musiet este vykumstovat… ;-)

No comments:

Post a Comment