Monday, May 4, 2009

Medellin - sightseeing and my 1st birthday surprise

Po cabalgate sme sa zobudili s otlacenymi zadkami dobre neskoro, dali sme si fajne ranajky (jaaaj, ako doma) a pochodili sme cely Medellin. (okej, to prehanam jak svina, lebo je obrovsky, ale take dolezite casti).

Napr. sme sli na MetroCable coz je v podstate lanovka ktoru postavil starosta (neviem ci este sucasny) v post-escobarovskych casoch (Escobar (po anglicky, v cestine o nom tu) je ten ujo narkobaron co vo filmoch obchodoval s drogami, a nielen vo filmoch, a ktoreho spajali vo filmoch aj so vsetkymi tymi unosmi, ale to mala v skutocnosti na "starosti" FARC (po slovensky o nich tu), ale o takychto faktoch MOZNO neskor...) Proste je to taka lanovka ako nas lyziarsky vlek, len to postavili normalne ako dopravu ktora vedie od metra (ktore vobec nie je pod zemou, takze je to vlastne rychlovlak ale vola sa to metro) az na kopec kde boli a su stvrte chudobnych, a pri jej konci vystavali nadhernu obrovsku kniznicu. Toto tu strasne pomohlo Medellinu, chudobni ludia tym padom mozu lahsie cestovat do prace, a tieto stvrti ani nie su take nasilnicke ako predtym...

Tu su radsej fotky:


Toto je ta kniznica:


A toto zase domy ktore vidno z tej lanovky - taky mis-mas ktory ma strasne fascinuje:






Ja s Vafkou:


No a potom sme pochodili po roznych parkoch a namestickach - Vafka ma vzala na trhy kde by som vam vsetko mozne pokupila (a aj pokupim pri odchode) ale prasule net, pozvala ma na uzasny jugo (dzus) de lulo (ovocie ktore u nas asi tiez net), a napr. som si vtipne zapozovala s Boterovymi sochami (to je taky umelec ktory je znamy ze robi vsetky figury tucnucke - urcite poznate. Na tom linku je wiki po anglicky, tu je po slovensky):

Mimochodom, taka vsuvka - tieto moje faktograficke opisy musia vytacat ludi ako Shisha lebo nazvat Botera ci Escobara "ujom" a dat k tomu nefakticky opis, asi nebude vyhovovat vsetkym, tak vam asi budem nahadzovat linky na wikipediu nebo co ;-) hehehe

No ale - tuna tie fotky:







A este zopar:


Toto je napr. vyhlad z cistulinkej modernej autobusovej stanice na rieku - vedla je kopec s chudobnymi domcekmi (v Kolumbii su proste v mestach stvrte - toto je STRATO 1 napr. coz su najchudobnejsi - kazdy vie ktora stvrt je ktora vrstva ci strato a proste vies kam mas a kam nemas ist). Tak tu z rieky vylovovali material stavebny - sme tak s Vafkou tipovali:





No, ale napriek tomu ze tu hadzem fotky chudoby a pod., by som chcela povedat ze Medellin je jedno nadherne obrovske velkomesto, o ktore sa starosta zacal strasne starat a pumpuju sa prachy do vzdelavania a vystavby kniznic (ktore su ale casto poloprazdne), buduju sa realne (nie fiktivne) mosty medzi roznymi stvrtami kde sa predtym bili gangy a potom sa proste prestali a pod. Medellin je nadherny - je to mesto vecnej jari, a viac si o nom mozete precitat tu (wikipedia po anglicky) alebo tu (po slovensky)...

Vecer sme sa uchodene vratili domov, otvorime dvere od bytu, a tam predo mnou torta so zapalenymi svieckami, nacasovana hudba z youtube "happy birthday", vsade kopa balonov, no neuveritelne! Ako z americkeho filmu!!!
Prve dve sekundy ma v hlave napadlo ze "jeeeej, niekto ma narodkyyy" a potom ze "ty krava, ved to je pre teba!" :-D
Vafka mi vravela ze som mlela furt po slovensky daco lebo som bola uplne mimo - akoze, takto ma fakt nikto uz davno neprekvapil - nieco uzasne to bolo! :-)
A boli tam ludia z cabalgaty a dosiel aj typek Brano zo Slovenska co v Medelline zije, tak bolo strasne super pocuvat frazy typu: "minule som dosiel taky nadrbany"... :-D chyba mi to! V ziadnom jazyku sa to neda tak povedat - ani v cestine! :-D (este tak Shisha mi to moze vyrovnat - sice nieco ine a cesky, ale nasmejem sa rovnako!)

Video z toho prekvapka (sme to dali este raz len kvoli tomu, Hartos ;-)):


Kecali sme, vypili strasne vela piva a potom sli do baru, kde som sa stretla s Lucasom, ktory tiez oslavoval narodky - tak nasleduje zasa dalsia z nasich samofotiek:












No jednoducho - co vam budem hovorit, bolo to uzasne, nepredstavitelne, a vtedy som este netusila ake dalsie prekvapenia ma este cakaju...

PS: Viac fotiek najdete na facebooku - tu z Medellinu a tu z narodenin.

1 comment:

  1. Video z toho prekvapka (sme to dali este raz len kvoli tomu, Hartos ;-))

    Love you!

    Me z tebe j*bne ;)

    ReplyDelete