Monday, February 16, 2009

5. den - Predstavenie v praci

Juuuj, dnes to nebol dobry den. Ups and downs, presne ako som cakala... :-S

Dnes som sa mala prestahovat, rano som este popisala na blog posledne dva dni, zbaila vsetky veci co som mala vybalene u Caroliny a cakala na Luisa - mojho buddymu ku ktoremu som sa mala prestahovat. Uz predtym mi bol poslal fotky a vedela som ze je tam celkom pekne...
Co som ale nevedela je, ze im tam nejde tepla voda. U Caroliny sla, tak ma to vobec nenapadlo! Ked som uz bola v izbicke svojej novej a hutala ako si ju idem usporiadat, sla som si po handru aby som si vsetko vyutierala, tak sa pytam Luisa: "ktora je tepla voda?" A on ze: "Ziadna!" Tak som len nanho vyvalila oci a snazila sa schovat shock a vsetko co sa mi honilo hlavou (od paniky cez nasratost az po bezradnost a zufalstvo!) Neviem si to predstavit, do sprchy sa chystam po napisani tohto blog postu!
Co som sa dozvedela az ovela neskor je, ze ani Teresa a ani Pei nemaju teplu vodu - proste je to tu celkom normalne lebo je tu tak 26 ci 27 stupnov, odhadujem. jednoducho je tu teplo, a elektricke ohrievace maju starsie domy ked v Bucaramange nebolo tak teplo, alebo take co si nainstaluju. J*ne ma!

V mojom novom byvani budem platit 300 000 pesos (tusim 3600 korun? v pocitani sa stale zhorsujem - pomaly dosiahnem uroven 6-rocneho decka! :-S) bez stravy, ale vratane prania (kazdu nedelu mi operie), plus mam wi-fi internet. Som sa rozhodla ze ranajky si budem nejak sama robit (sak co - hodim cerealie do misky, nalejem dzus, a padam). Okrem toho kedze musim vstavat o 5:30 KAZDY DEN a o 6:15 padat z domu, na nejake vajicka ci sendvice to nevidim! :-S

Ach jaj! A to je dalsia cast pribehu - dnes ma Luis vzal prvy krat obzriet skolu v ktorej budem robit. Iba predstavit, ukazat a tak. Ucim az zajtra. Sli sme 10 ci 15 minut peso na ulicu odkial chodi autobus, a potom 30 minut busom este (!!!) porazi ma!
O celej skole asi napisem osobitne - len tolko ze je to obrovsky areal nie s jednou budovou aku mame my, ale budovami ktore su rozosiate pomedzi stromy a triedy su akoby v altankoch - napoly von, ale zastresene. A su tam pocitace v kazdej a tak, krasne to tam je.
Riaditel a jeho zena to tam cele manazuju - vyzerali ako taki bohaci z telenovely - elegantni, upraveni. Ani pocut nechceli o tom, ze by som chodila autobusom!!! Okamzite vybavovali aby ma vyzdvihoval sofer ktory berie rano deti z roznych stvrti - tak budem tak chodit do roboty (za 50 000 pesos na mesiac namiesto 37 500 co by stal bus. No hadam az taky velky rozdiel to nie je - aspon budem nacas, a bezpecne). Naspat ma zatial bude niekto vozit, ale vyjadrovali sa ze mi pomozu zohnat ubytovanie ktore je blizsie k skole (co znamena dalej od kamaratov a uplne odrezana) a s teplou vodou, nuz neviem. Kazdopadne, mesiac ostanem tu, kde som...
Uplne chceli aby som mala skvely imidz o Kolumbii, strasne sa o mna zaujimali - zvlastne to bolo. :-)
Decka nosia uniformu, a aj ja budem musiet (aj si za nu zaplatit) - dlhe cierne gate a nejaku bielu bluzu mi vraj usiju na mieru. Obedy budem mat v skole za 4000 pesos, vecere este neviem ako vymyslim. Asi skusim dohodnut s touto domacou tu. Uff! Ako zavidim Pei a Terese ze chodia v sortkach, tielku a slapkach do svojej jazykovky na 4 hodiny denne za ten isty plat! aaaa! A ja deti bohatych ludi budem musiet ucit od nekrestanskej hodiny!!!
A od zajtra ucim - decka od 6 do 10 vraj budem mat. A netusim co s nimi robit - len Kike dakujem za napady cez net!!! :-*

No a potom to nejako slo dolu vodou - stale nie a nie zohnat ten blby konvertor na zastrcku a kedze sa mi uz vsetko vybilo, tak mi prislo hrozne luto ze ani SMSky nemozem dostavat na cesky mobil! :'( a zase mi prislo hrozne a tazko, z toho vsetkeho - z tej skoly, vody, spotrebicov, ze neviem ani co tu mam jest a tak! A tak som hrozne chcela pocut Jancika - ale Luis ma Mac na ktorom mi sice prehodil operacny system na Windows, ale tam nemal instalovany SKYPE, blabla, proste sme mohli len chatovat. Ale aspon to - no co vam budem hovorit - ksicht zaliaty slzami, potrebovala som si ulavit - postazovat sa (blablabla - SAMOZREJME ze vsetci logicky vieme ze to tak bude ale to este neznamena ze sa citite furt skvele ze jo!) a tak mi to pomohlo...

Vecer sa mi trochu nalada vylepsila ked prislo EB po meetingu sem (vravela som uz ze byvam hned pri skole?) aby ma oficialne pozvali chairovat ich nieco ako LTC o dva tyzdne cez vikend a este urobit country presentation buducu sobotu. Tak som na vsetko povedala ano - a co mam ine robit - cim blizsie vztahy a viac kamaratov, tym lepsie! A aspon nejake zname prostredie ked uz nic ine! Tak som im tuna rozpravala o Topalkach, dala im ochutnat nase alkoholy co mi maminka pribalila (chutil aj Fernet, aj Demanovka, aj Slivka dokonca! asi to bolo tym mnozstvom ladu co som do toho dala! :-D)
A tie sladkosti podla mna nevydrzia ani tyzden! hehe!

Tak ja idem vliezt do tej studenej sprchy, vybalit sa (stale som sa nie, lebo visim na nete!!!) rychlo pripravit nieco co s tymi deckami budem zajtra robit a dat si svojich 5 hodin spanku! (neviem ako sa tu naucim ist do desiatej spat - to som nerobila odkedy mi bolo 10!)
Ozaj - a kupila som si baliaci papier - najgirlish ako si viete predstavit a obalujem si s nim policky, a vesiam fotky na stenu a tak.
A prave sa spustil OBROVSKY lejak - strasny!!!!! Som zvedava ako dlho bude trvat!

Dobru noc si prajem. Lubim Vas vsetkych! :-*


1 comment:

  1. Jaaankaaaa!!!! JAj, tak by somt a rada postiskala! Ze by si sa ihned dobre citila! Fakt! Vsetko najsam ti zelam,a si akurat teraz vstavas, tak ja sa modlikam, aby ti vysiel prvy den v praci a tak. Napis aj co si s tymi deckami robila, a ked ma cosi napadne, tak ti poslem nejake napady,... Ano?Alebo webovky a matrose. Drz sa mojko! :-*

    ReplyDelete