Thursday, February 26, 2009

Ako byvam

Napadlo ma dneska take napriklad, ze vam napisem ako byvam (nejake fakty pre ludi typu Shisha, Ninuska and spol. - rozumej - baby sa uz isto iste vyzili po popisani vsetkych moznych pocitov, hehe :-D)...

Mimochodom - ako si mozte vsimnut tak dobre striedam nalady co? Raz sa chcem pod vlak hodit (keby tu dake boli - ale v takejto hornatej krajine to nenajdete), inokedy si tu ironicky utahujem z komarov... Nuz, ved tak sa aj mam. Ale akoze aj fajn - len na to fajn neni moc casu. Uz je po deviatej vecer, a ja chcem ist hrozne spat. A domov som prisla tak o pol siedmej, siedmej. Tak sa hadam nedivite ze nejak nemam cas indivindi emaily vypisovat...

Apropo, co je to ten domov teda...

Takze, byvam v mestecku zvanom Bucaramanga - ktore ma prezyvku aj "pekne mesto" alebo "mesto parkov" a fakty o nom si vzdy mozete najst na wikipedii, ze jo... ;-) Ma tak cca 800 mil. obyvatelov, tusim a je naozaj velmi pekne - teda stvrti v ktorych sa pohybujem ja. Inak tu ma tusim kazde mesto taky vlastny "Lunik" lebo u nich su velmi velmi chudobni aj 'normalni' ludia ktori nemali stastie na narodenie sa (nie ako u nas - cigani, ktori sa o to zvacsa zasluzia sami).
Anyway, to ako to tu vyzera, je asi fakt najlepsie vystihnute na nasledovnom linku: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=459392 tak sa na to urcite mrknite.

Co ma prekvapilo, ze tu maju velmi vela dlazdene vsetko... Co mame my travnik popred dom, tak oni dlazdice a preto to mozno tiez vyzera tak upravene... A vec ktoru som si uvedomila az ovela neskor je, ze maju strasne vela mrezi vsade, ale su take ozdobne, takze si to clovek vlastne neuvedomi. Vraj je to tak vacsinou v Juznej Amerike, tak neviem...

No, a ja byvam v casti zvanej Terrazas co je sucastou velmi peknej stvrte (a aj relativne drahej, ovsem) a ak by niekoho zaujimala moja sucasna adresa, tak je to: Carrera 47, #54-16, Terrazas, Bucaramanga.

Byvame v dome styria. Ja, Luis - 20-rocny AIESECar, Beatriz (cca 50-rocna poistovacka) a Esperanza (ma 55 ale vyzera tak na 45 podla mna) ktora dom aj vlastni. Tusim je rozvedena a jej deti ziju v Kanade. Je to celkom fajn - Beatriz moc nevidam, Luis mi je ako bracha a Esperanza trochu ako mama ci ina pribuzna, iba mi vadi ze si strasne zaklada na kuchyni - vsetko si okamzite musim umyt (aj o 5. rano), vsetko co robim ci polozim inak ako ona, po mne opravuje - ide ma porazit. Ani svoje veci si nemozem ulozit ako chcem, a tak sa vlastne v kuchyni moc nezdrzujem a preto si ani nevarim. Aj ked by som si rada napr. polievocku na cely tyzden co by som mala ked sa vratim z prace, ale neda sa. No mozno ked pojde na par mesiacov do Kanady - jej dcera ma vraj rakovinu, tak za nou pojde.

No, a namiesto tisicov slov prikladam dake fotky (mojej izby) a video co som natocila:








10 comments:

  1. Super napad s videem! :) Pekne si býváš, Meni :)) Az na to okno v koupelne, ktere me rozesmalo to vypada moc dobre a prostorne!

    ReplyDelete
  2. jj, mas to veruze pekne! (az na tu studenu vodu :-S) ale to aspon budes zdravsia a budes mat aj krajsiu pokozku! :-) posielam :-*

    ReplyDelete
  3. januuul, sme si akurat s maminkou citali a videjko sa nam pacilo :-) len si sa mohla napriklad do toho zrkadla dole pozriet a zakyvat nam, nech ta aj trosku vidime..
    nasi idu zajtra prec do toho talianska, tak som boss domacnosit,aspon na dva dni, hehe :-S inak sa stale ucim,teda v ramci moznosti, popri skole, je to otrava, chyba mi tvoja motivacia dokopavacia, hehe.
    tak cccccmuk!!!!

    ReplyDelete
  4. juchuuuuuu, supeeeeeer :-)
    moje komenty budu strucne, povacsinou len casticoidneho a citoslvcoidneho charakteru ;-)

    ReplyDelete
  5. Heh, caute ludia - akekolvek komenty potesia vzdy! ;-D

    ReplyDelete
  6. Ahoj Janka. Tak som sa k tomu konecne dostala a preluskala cely tvoj blog :-) To byvanie je fakt krasne a aj mesto na tych externych linkoch vyzera super. To ze ti soplosi su taky asi neovplyvnis natolko aby si ich zmenila a na prax predsa nejde clovek na to aby zmenil danu kulturu ale aby sa jej priucil. Takze osrat ich soplosov!!!Uzi si krasnu krajinu, kulturu, zajdi na nejaku spravnu parbu, ukaz im ako sa pije pivo v Ceskej a Slovenskej republike a bude! :-D No chcela som ta hlavne povzbudit a povedat ze som presvedcena ze sa odtial vratis s tym ze to bolo uzasne a ze na to budes este dlho spominat. Drzim palecky :-*

    P.S.: Ak ked uz nic nepomaha, s tvojou segrou sme si neraz pomohli velmi jednoducho. Pekne sme sa obliekli, namalovali a ocesali a ked uz nic ine aspon sme boli pekne :-DDD

    ReplyDelete
  7. cau menus,

    pekne to tam mas, aspon cerstvy vzduch mozes dychat (to nie jak tu,bleee).

    Inak dnes ma caka den D - ma sa rozhodnut ci idem do izby s vlastnou kupelnou, tak drz palce - musim hlavne prekecat Bryana - neznaasaaaam...(lebo akoze prisiel o 2 tyzdne skor, ma na to pravo), uz sa mi o tom aj sniva, bleee.

    inak pocuj, zacala si chodit na tu salsu? lebo ja tu chodim na street dance classes a je to fakt bomba odreagovacka :)

    cmukanec zena! myslim!

    ReplyDelete
  8. Tak tak Janik, ako Misa vravi!
    namalovat, ocesat a vylezte mi seci na hrb! :-D
    ALe krasne to tam mas, paci sa mi to! :-*

    biig big hug mojo!

    ReplyDelete
  9. Cau Meni,

    pripájam sa aj príspevkom. Ten šatník sme mali presne rovnaký vo Venezuele.Bez ružovej dekorácie :-[ Studená voda a to okienko v kupelni bolo takisto. Ale tak po týždni som si na to zvykla. Cestovali sme aj do And /blízko kolumb. hranic/a bol to najkrajší zážitok, krááááásna príroda. Hlavne si to tam uži! Posielam pusu.

    ReplyDelete
  10. Ahoj Menusiatko, krasneee a super videjko :) tak si tam ty prepychovo nazivas lol myslim na teba stale, dufam ze sa to troku v praci ustalilo, a dokonca sme ta aj vo videu poculi, takze hlas je tiez lepsi :) dufam ze si dostala ten dlhy emailik a hry ak budem mat este dalsie poposielam....CMuuuuuuuuuuuuuuuuuuukkkkkk

    ReplyDelete