Monday, February 23, 2009

Volny vikend

Tak toto som konecne potrebovala - vela volneho casu na zotavenie hlasiviek (nepodarilo sa uplne, ale aspon ciastocne) - ani som nic nechcela planovat, ani nikam ist - len sa obliect do teplakov, vstat o deviatej a len tak si robit co chcem...

V sobotu som doobeda pracovala na prekladoch - mini dzobik ktory som si ponechala zo Slovenska a ktory mi ma zaistit ze nebudem na totalnej nule ked sa vratim z praxe alebo ze sa nedostanem do minusu tu a ked bude najhorsie, tak ma to zachrani... ;-) Tak som za to rada.

A potom som smazila country presentation co som mala mat o stvrtej poobede na LC meetingu - davala som dokopy dve powerpointky o Slovensku a Cesku - porovnavala som to s Kolumbiou aby to nebolo nudne, ale naopak zaujimave. (tymto dakujem Terke S. za super cesku PPT a nejakej trejnicke ci trejnikovi zo Slovenska co je ci bol v Kolumbii lebo som z toho poskladala super prezentaciu o nas...) A fakt som si dala zalezat (ti co ma poznaju, vedia ze shit nerobim), takze som im ponatahovala aj Matka & Kubka z internetu, pustila nase hymny, nejake ceske a slovenske pop pesnicky (typu Desmod, Aneta Langerova, Elan, Lucia a co ja viem co...), ukazala dres, dala ochutnat nase sladkosti, Fernet ci Demanovku (velky uspech mal najma Fernet u bab ;-)) a na zaver mala dokonca aj kviz a mohli vyhrat pohladnicu. Tak som bola so sebou spokojna... ;-)

Fotky z Coutry presentation:





Anyway - som pri tom chcela poznamenat ze som v spravnej krajine minimalne co sa tyka chodenia nacas lebo samozrejme vsade meskam (ale vzdy len tak spolocensky, nie tak brutalne), tak dokonca aj Kolumbijcania su v tomto lepsi ako ja! ;-)

Juuuj, a vecer sme sli na hamburger a potom sme do polnoci len tak posedavali na muriku pri chodniku a ja zrazu vravim ze by som si slahla riadne ceske pivo po tom jedle - najprv sa na mna pozreli ze co to za crazy napad a potom im doslo ze ten napad je vlastne super a tak sme skoncili s flaskou Aguily v ruke (ci ako sa to pise - je to ich lokalne pivo ktore podla mojho nazoru nerozoznate od nasho no a viac som k pocitu domova v tej chvili nepotrebovala ;-))



V takychto chvilach sa citim fajn a tak, ako by podla mna na praxi malo byt - ano, clovek by nemal byt v komfortnej zone a mal by sa dostat do tzv. "stretching zone" (netusim ako sa to povie po slovensky ;-)) ale rozhodne to neznamena ze na to aby ste si traineeship uzili, sa musite dostat az do "panic zone" ku ktorej ja mam vela krat blizko! (tot moja uvaha k teme "challenge yourself"). A nemusim uvadzat ze kazdy ma tieto zony ine a nik z nas preto nie je horsi clovek...

No, vtip tyzdna sa udial ked mi Esperanza (nasa domaca) doniesla noviny a spytala sa ma ci poznam hentu na obalke (som myslela ze volaka spevacka) - a to ja tam a aj ostatni internationals co su tu na univerzite co sme s nimi mali obed ked som prvy krat prisla! :-D A cez tyzden vraj chcu robit so mnou este interview - paneboze - starkej by som hned noviny posielala! ;-)

Aj nedela bola super - v nedelu se nedela a tak aj bolo... Aj ked mi moj kolega ucitel kreslenia ponukol hodiny salsy ktore v nedelu uci od rana 9 do 11, tak som nesla lebo som chcela kecat s rodinkou a s Jancim a aj tak este setrim to koleno. (mami, oci, odkedy beriem tie lieky na ten zapal, tak chodim bez bolesti zatial ale ziadny sport este nebol. dobrala som teraz a este pockam zo dva tyzdne v klude bez behu ci tanca a potom skusim, ale ak bolesti zase zacnu, tak sa tu bez pohybu scvoknem!)



Na tychto fotkach sme s Pei a Teresou - dalsimi trejnickami tuna...



Ozaj, toto len tak mimochodom a nie k vikendu - co ma fest prekvapilo (pozitivne!) je, ze tu pocas celej zakladnej skoly az do 16 rokov maju hodiny kreslenia a tancovanie. (maju aj telesnu ako my, ale este aj tanec).
Male deti odkresluju rozne veci z tabule - niekedy na specialny stvorcekovy papier, vacsie kreslia sroubicky a take komplikovane 3D veci - podla mna je to super rozvijat aj taketo talenty!!!
Hodiny tanca nie su ze typicke latino rytmy - skorej by som to prirovnala ako ked sa nacvicuje AIESEC roll call alebo nejaky tanec proste na skole co sme dakedy ako malicki s ucitelkou nacvicovali, ale nie nutne urobit komplikovanu choreografiu, skorej akoby na aerobicu ked sa nejake kroky opakuju. A trieda je hned vedla mna, tak sa kukam obcas a hovorim si ako zavidim tomu ucitelovi! :-D
Neskor ked budem pisat iba o skole, tak pofotim a ponatacam...

Juuuj, no a posledna vec - v nedelu vecer sme sli s Luisom na veceru k jeho starym rodicom - dedko ma 85 a babka tusim 75 ale strasne super vyzerali na ten vek - dedo aj anglicky daco lamal, pocitac maju, krasne elegantne obleceni boli - no nechcela som verit ze maju tolko rokov kolko vraveli... Som si vtedy spomenula na nasich starkych a veru mi luto prislo velmi a v izbe som si vytiahla starkinu fotku co nosim v penazenke a som si riadne od srdca poplakala!!! :'(
Ale nic to - ako vzdy vravim - vela slz znamena ze za nimi je vela lasky...

takze tak - cez vikendy sa mi zatial na praxi paci aj ked nevieme zistit preco mi ten poondiaty internet nechce ist - ale Luis mi je uz ako brat - tak som stale unho v izbe a tuna visim na kabli...


2 comments:

  1. Jeeehooooo, Janik,

    to sa hned lepsie cita!!!! :-). Ma to az zahrialo pri srdci. A k tej starkej - neboj, ona to podla mna na 120% vidi, a este hentam hore Kennedymu secko vyklada :-D!!! ;-)

    Niki

    ReplyDelete