Monday, July 20, 2009

Santa Marta

Cestovali sme, ako je tu uz dobrym zvykom kvoli setreniu casu, cez noc – nejakych tych 10 hodin, a rano o 7:00 sme boli v Santa Marte. Vzali sme taxika ku Greicy - miestnej aiesecarke a cirou nahodou aj kralovnej krasy :) (tak sa holcina volala), ktora nam spolu s rodicmi vrelo oznamila ze “mi casa es su casa” a hned nam aj dali ranajky, aj izbu samostatnu, a obecne – cely cas k nam boli velmi pohostinni. Boli sucastou nejakej zvlastnej indickej cirkve (velmi neobvykle vzhladom k tomu, ze snad 98 % obyvatelstva je krestanov). Boli tym padom vegetariani (coz je tu tiez mimoriadne neobvykle), tak sme aspon nieco ine jedli nez obycajne.

Par foteciek zo Santa Marty:




Po ranajkach sme podla sprievodcu Lonely Planet ktory sme si prezieravo prefotili od Teresy (lebo ja som natolko sprosta ze som si so sebou nieco take nebrala :-D) vyrazili na plaz Playa Grande ktora sa mala nachadzat v rybarskej dedinke Taganga. Clovek ani sam nevie ako sa tam vzdy dostane – zavezte sa taxikom na trh, odtial idu busy do Tagangy. No fajne, len keby ten trh a chaos niekto videl, tak by sa pos….. :-) Ale akosi sa cesta vzdy najde, no proste clovek sa popyta a uz sedi v minibusiku ani nevie ako! :-D
Z dediny sme sli este cca 20 min. pesi cez take slnkom vysusene hory s kaktusmi, a potom sa pred nami zjavila krasna laguna s cistuckou vodou, kde sme zaktovili na cely den. Prenajatie lehatka na cely den tu vyjde v prepocte na 20 korun.









Dali sme si aj specialitu pobrezia, ktora nam na zaciatku velmi chutila, ale ked sme zistili ze na pobrezi maju v podstate LEN toto, po case nam to uz islo krkom. Jednalo sa o vyprazenu (a velmi chutnu) rybu, kokosovu ryzu a patacon (vyprazeny platan). Opat sme boli svedkami vraj neexistujucej dokonalej konkurencie, kde boli vedla seba vystavane minirestauracie ponukajuce rovnake jedlo za rovnake ceny (ktore sa vplyvom toho dali teda este zjednat), a rovnako to fungovalo so spominanymi lehatkami.




S 'domorodymi' detmi: :-)


Chilling out studing materials abotu Cartagena:


Moja nova francuzska manikura a pedikura - spolu za 130 korun v prepocte!!! :-D


Tam sa nam Janko pekne spiekol, ja som studovala ako sa na druhy den dostaneme do Tayrony a den nam presiel ani neviem ako.
Prespali sme dalsi den v Greycinom dome a rano sme sa vydali do Parque Tayrona.

2 comments:

  1. To je docela vtipny, jak oba zminujte tu dokonalou konkurenci, teda Jano jeste ani nemel Mikro 2, tak budiz (i kdyz to se uci uz v 1), ale pani inzenyrka ekonomie by mohla vedet :-))))

    ReplyDelete
  2. Drahy Sisanku, mi sme take veci studovali uz v tretom rocniku na strednej a Ekonomia vysky bolo zatial len jedno velke 'opacko' Navyse pri ekonomii ma obcas clovek pocit, ze je to stale to same dookola... ;-)

    ReplyDelete