Monday, March 23, 2009

La Mesa de los Santos

…Je pondelok 11:30 (je sviatok, tak mame volno) a ja si sedim v jedalni pri stole a pisem toto tu offline aby som to potom mohla s vami pozdielat…
Som v dome Luisovho dedka ktory maju v oblasti ktora sa vola La Mesa de los Santos, kde je jazero, sportovy klub a proste kam sa chodia vsetci z mesta rekreovat. My mame velke domy resp. byty v meste a chodime niekam na chatu, oni maju mensie domy (ako radovky s mini dvorikom) v meste a chodia sa rekreovat na svoj dom ktory maju niekde mimo. Toto tu je tak 1,5 hod. od Bucaramangy.







Toto tu kupim starkemu ked budem odchadzat! :-D




Moj vyhlad: predo mnou otvorene vchodove dvere kde je na verande hojdacia siet, v ktorej Luis uci svojho skoro 90-rocneho dedka po portugalsky a neskor mu vysvetluje ako funguje i-pod, GPS, GoogleEarth a pod.


Pozriem trosku smerom doprava a tam sluzka (pardon – toto slovo mi znie neuctivo, tak radsej budem pouzivat slovo ‘pomocnica v domacnosti’) chysta obed. Obzriem sa za seba na presklenu stenu a mam vyhlad na jazero v dialke, a na zahradu s borovicami, pomarancovnikmi, yukou, bananovnikmi a kvetmi vsetko v jednom.

Pomarancovnik - detail:


Mandarinka - detail:


Platano strom a jeho plody (platanos su podobne ako banany):




Kvety: (starkej by sa isto velmi pacili)






Popijam si vybornu kavicku ku ktorej mam nieco ako nase Be-Be Dobre rano keksy – moje oblubene! :-) (Ninus – ano, mam tu kavicku a BeBe – nic viac k stastiu nepotrebujem :-D)
Citim sa strasne dobre lebo mi tu pripomina domov – ked je leto, starky spi na hojdacke, okolo bzucia vcely na ceresni, vo vzduchu sa miesaju rozne vone rastlin…
Vcera tu bola polovica Luisovej rodiny – dedko s babkou mali 8 deti (mimochodom – prave okolo prechadza sused s 4-rocnymi detmi a len tak zdravia – ako u nas na dedine :-)) a tak zopar Luisovych strykov bolo tu a hostili ma kadejakou whiskey a kubanskym rumom (haha) a bola som stredobodom pozornosti ked som rozpravala o svojej rodine, ukazovala fotky na laptope, porovnavala skolsky system v krajinach, snazila sa vypotit co-to o tom ako u nas funguju odbory pre zvedaveho dedka (sakra, strasne vela veci neviem ako funguje normalne v spolocnosti, haha :-D) atd. Potom sme s Luisom v noci este pozerali film a ja som spala 10 hodin. Kedze je toto tu vyssie polozene, v noci je tu pomerne chladno, tak som spala v mikine, ale vyborne sa mi spalo tympadom – a ziadna horucava a ziadne komare. Hoci minuly tyzden sme nemali v Bucaramange tak teplo ako inokedy – dost prsalo… Aj teraz cez den – ak zasvieti slnko, tak riadne pali (rovnik), ale ak zajde, je relativne chladno (rozumej – kratke trisko a horsky vetrik => sme vysoko).
A boli sme aj na na takom predstaveni roznych tancov - tiez ma to bavilo. Musim zacat tancovat!!!


Luisovi rodicia ma vzali este aj len tak tuna po okoli - tak nejake fotky odtial tiez:









Idem teraz akurat pripravovat dalsie testy lebo tento tyzden mame v skole riadne fofry – konci prvy semester a tak maju zaverecne skusky deti a pripravit jeden test mi zaberie aj 3 hodiny. A pripravit ich musim 7, ale 3 uz mam. Takze ziadne volno ale skorej pracovny vikend – ako vzdy…
Predvcerom som ale stretla americanku ktora bola takto na praxi v Bogote na zakladnej skole a vravela ze proste zmenila dzob – ze to bolo strasne, lebo ona prisla na prax z inych dovodov a cele jej odbobie bolo zo zaciatku iba o praci – stale na nu myslela, bola stresnuta, musela nosit uniformy, proste ziadny zivot vraj (co mi to len pripomina :-P), tak som sa rozhodla ze uvidim po 2. semestri – t.j. v juni ze co dalej no…

Tak len tolko som chcela – myslim na vas vsetkych a chybate mi a skoda ze si nemozem s viacerymi pokecat ako tento vikend 2h s maminkou, 2h s Jancim a 2h s Kikou. :-)

Janka

PS: A este nejake fotecky z takeho mensieho mestecka co je nieco ako Nemce - t.j. chudobnejsie to tam vyzera (take ma bavi obzerat :-))

Davame si Coca-colu na "autobusovej stanici":




Kedysi vraj velmi oblubene auto (asi nieco ako nas zigulak, tipujem ;-)):


Ze "Kosacky a motorove pily":


Zaber na ulicu:


Pekaren a detail na nu:




Kostolik vnutri:


Travova strecha (taku tu uz nik nema - mozno len Indiani niekde):


1 comment:

  1. Luis = fesi :-D

    ale janickaa, tie videjka tam akosi nie su...alebo zeby sa i tu v MT iba nedali zobrazit.. nevjem mmeee :-S

    ccccccccmukam :-***

    ReplyDelete