Tuesday, March 3, 2009

Prvy krat na lokalnej AIESEC konferencii - tento post asi nic nepovie ne-aiesecarom

No, tak poviem vam, ze som si myslela ze ked pridem do tak odlisnej krajiny ako je Colombia, tak bude pre mna vsetko ine a s celym tym humbukom okolo kulturneho shocku mi pomoze vyrovnat sa prave identickost organizacie ktora mi je druhym "domovom"...
Lenze ono to bolo prave naopak... Jancimu som uz vravela po SKYPE - tento vikend som sa prvy krat citila blbo prave z dovodov odlisnosti a proste presne tak ako som si predstavovala ze sa budem citit na praxi prave kvoli krajine ako takej...

Zavolali ma chairovat ich lokalnu konferu - nieco ako nase LTC - dva tracky - pre newies a oldies a kedze tu newies nehovoria po anglicky (cest vynimkam), tak som mala mat na starosti oldiekov (spolu s EB tak do 15 ludi). Len ked mi toto povedali, pomyslela som si veru aka blbost a ake neefektivne, neekonomicke, atd. ale reku ked mi zaplatia konferu ako chairovi, tak preco trosku nezaparit s aiesecarmi a nevyskusat.
No, ale bola to pre mna nie moc dobra skusenost - agendu som dostala len v spreadsheete na email vo stvrtok vecer, pre-meeting sa konal v piatok od siedmej vecer (vraj) do tretej rano (ja som odisla o pol desiatej lebo som nemohla cely tyzden spat kvoli tym poondiatym komarom a usinala som aj postojacky) - cely cas hovorili po spanielsky a ja sice rozumiem, ale musim byt cula a velmi sa koncentrovat ak mam stale vsetko zachytavat (ale usi uz mam vycvicene z tych komarov, heh! :-P))
Bola tam aj druha chairka, ktora to mala viacmenej cele pod palcom - a na jednu stranu som jej bola za to vdacna (lebo som fakt nevladala nic), ale na druhu stranu som sa citila dost excluded...
Proste 10 min. pred Openingom sme daco vysmazili - ale stale som ja za nou musela prist ze by sme si mohli nad to sadnut (inak by to robila asi sama alebo to mala uz v hlave), to iste Closing, vsetky punishmenty robila ona - mna sa ani nepytala, a mohla by som pokracovat do aleluja. Znie to ako keby som mala na nu tazke srdce, ale vobec to tak nie je - len opisujem ako to bolo v skutocnosti. A mne sa vobec nechcelo byt proaktivna - ked som sa o to par krat pokusila, neslo to, a ja som nemala energiu nazvys...

Prislo mi ze si vobec nevazili ze som z inej krajiny - zaujem robit nieco po cesky (napr. Topalky) - veskery zadny, ked som newiekov zacala ucit drinking games ako "Ming-Meng-Mong", tak ma LCP prisla mierne zjebat ze to je hrozne - ze konferencia sa tym pokazi lebo oni predsa musia vsetci ist tancovat (pre vysvetlenie - vzala som tych co sedeli v kute lebo nechceli tancovat, plus mi predtym vraveli aky maju problem aby ich clenovia interaktovali s internationals). atd. atd. dalo by sa dlllhooo pokracovat, kazdopadne - konecne mam skusenost kde som dala svojich tak 50 %, coz ako viete, nemam vo zvyku, aj to stacilo ale nebolo to nic na zapamatanie...

Pozvali ma chairovat do Bogoty nieco vacsie - regionalne (ako nase narodne), a ja fakt neviem... hlas... chce sa mi?
Konecne chapem nasich trejnikov - chodia do roboty od rana do vecera, a potom ked ich zavolame na konferu kam pridu, este po nich chceme aby vstavali rano na agendu ktora pre nich zvacsa nie je extra prinosna (najhorsie je ked sa tyka internych organizacnych veci).
A to sa nechce mne - starej aiesecarke telom i dusou, atd. atd. - tak si predstavte tych co ani poriadne neboli sucastou organizacie. No hroza!!!
Cez vikend chcem spat, a ked idem na konferu, idem zaparit, spoznat ludi, ponetworkovat a som rada ak ma vezmu na vylet niekam do okolia po tom, co sa riadne vyspim!!! ha! Nehybo - citaj pozorne! ;-)

A lutovala som - prislubila som sa na nieco, co nemalo pre mna az taku pridanu hodnotu, a priam som citila ze chcem byt niekde inde - a preto som ale rada - je dobre aj toto si zazit. Clovek si tak viac zacina uvedomovat.

No a uz pisem odveci trochu a nevystihujem podstatu lebo som fest unavena - ved je UZ 22:00, haha!

tak sa odporucam...

Juj, ale jednu vec som predsa len zabudla - v hoteli, kde sme boli, mali teplu sprchu - poskakovala som pod nou ako male pojasene decko - neviete si predstavit ked vam take nieco urobi radost - neviete!!! :-D


No comments:

Post a Comment