Thursday, April 16, 2009

Uz som prisla na ich pracovnu filozofiu

Tak je to takto, prosim pekne...

Najprv opis situacie, potom zavery, dobre?

Vcera: 15:00 - 17:00 - tradicny strednajsi meeting - proste MUSI BYT resp. TY tam MUSIS BYT! Prvych par minut informacie ohladne organizacie buduceho tyzdna. Potom pol hodina informacii len pre triednych ucitelov. Potom zase 5 minut relevantnych aj pre netriednych ucitelov, a zvysok casu absolutna strata - NIC z toho nebolo relevantne pre nas ostatnych. Ale neexistuje ze by sme mohli ist domov. Napr. ze by nam za prvych 15 min, povedali info co su pre nas dolezite, poslali nas domov, a potom si tych zvysnych 1h 45 min. vyhradili pre triednych. Nieee - toto je Kolumbia, a na taketo nieco sa tu nehra! NECHAPEM a CUMIM! Status: vsetci su pissed off ale nikto ani nepipne. Ako vzdy...
(Jano, PORAZILO BY TA! Prisaham! Bo viem ako to neznasas!)

Dnes: 15:00 - 16:00 - kazdy stvrtok MUSI byt meeting zo sekcie vyucovania v anglictine. Je jedno ci mame co prejednavat alebo nie. Proste sa ten cas nejak musi zabit - ved hadam len nepojdeme domov. Kazdy utorok a stvrtok to tak musi byt predsa! Ved je to logicke, nie???

ZAVER: Je to BRUTUS! Neviem ci sa mam na tom smiat alebo co, ale bol by to velmo skriveny usmev... Proste maju to tu UPLNE OPACNE. Normalne by bolo ze: Koncime vyucovanie o 15:00, a ked potrebujeme nieco riesit, zvola sa meeting. Tuna je to: Mame mat meetingy od 15:00 do 16:00 dva dni do tyzdna, tak podme najst daco, co by sme tam mohli nacpat - nejake aktivity (nevadi ze su to kolko krat totalne p...iny s prepacenim) Vazne tomu nerozumiem.
Vsak by im to len prispelo k udrzaniu zamestnancov - vsetci by boli spokojni aku maju super pracu - takto im len viac a viac ludi bude chciet odist. Som sa bavila v buse s kolegom (po spanielsky - HAHA ;-)) a ten bol tiez nasraty za to a vravi ze je to strateny cas a ze pri najblizsej prilezitosti vypadne. A je takych viac.
No nic, len krutim hlavou.

Ked mi je dobre, tak si aj myslim ze to vydrzim a ostanem - proste ZO ZVYKU! Clovek je fakt tvoj ktory je prirodzene rezistentny voci zmenam - ved aj stare zname prislovie vravi "zvyk je zelezna kosela"... Ked sa uz deti na mna lepia a stale mi vravia "teacher, I love you", tak it feels nice a kvoli nim si myslim aj ze pracu nezmenim. Ale potom taketo "zabijacky casu" a vravim si ze je to ozaj nenormalne zabity cas ktory by sa dal investovat inac (ked polkneme vsetku trpkost, pocity a pod. tak uz vitazi logika, clovece...)
Ved Anna uz odisla a to som si vzdy vravela ze ak odide, tak vezmem za nu matiku a zbavim sa tych debilnych "Language Arts" a ked k tomu doslo, tak som zacala mentalne "streckovat" ze: V jej triede je nehorazne vela komarov (ale jako fest - to si neviete predstavit, ludia!), zase by som sa musela oboznamovat s novymi knihami (aj ked v konecnom dosledku by toho bolo menej), a uz som si zvykla, blabla... a takto to dopadlo - nezmenila som nic. Sila, nie?!

Ale vcera som mala meeting so Sepu (prezidentka AIESEC Bucaramanga) a vravela mi ze pocula ze nie som stastna, atd. atd. a ze by sme to mohli skusit vyriesit tak, ze mi najdu nove TN (jazykovku) a ze aj maju v naj skole jazykovej ale este tam nemali praktosa tak nevedia presne - ze by sme tam mohli zajst a vsetko pozistovat vopred ze ako to tam funguje... Sranda - tak mi to aj sama navrhla. Len som bola akurat v prilis dobrej nalade - ani mi to neprislo take zle (keby prisla za mnou pred Velkou nocou, tak sa asi inak vynadavam, hehe)
Som jej povedala ale, ze pred tymi 3-tyzdnovymi prazdninami urcite neodidem - by som bola blba ako tago! Len sa "bojim" ze za 2 dalsie mesiace si vazne az tak zvyknem ze nebudem chciet odist. Kvoli detom - ako vzdy u mna vitazi "starost o druhych" nez aby som preferovala "vlastnu spokojnost" (niekto by ma za to mal raz nakopat do zadku, ale viem ze je to aj velka cnost, no...)
Proste sa mi tu biju dve hodnoty - LOVE OF OTHER PEOPLE a FREEDOM. Sposob ci system ako to v tejto skole funguje, mi totalne rusi slobodu co nenavidim z duse! (a este ta nezmyselnost toho vsetkeho - vazne objektivna), no ale uz teraz si uvedomujem ze "chudence deticky - zase by ich niekto novy musel zacat ucit, kym si zvyknu, aj ten novy clovek kym si zvykne - ja uz som aspon zabehana, atd. atd.)
Tak sa uvidi. Asi si tam prihodim aj dalsie hodnoty ako ZDRAVIE, a potom na druhu stranu ZODPOVEDNOST a schopnost vydrzat a nevzdat sa, do toho si primiesam este neviem co, a bude to taky koktejl ze sa mi neviem ako bude rozhodovat, hehehe! :-D
Tak sa uvidi. Len to som vam chcela.

Este si neodpustim na zaver - proste je to take smiesne ze to musim s vami sharovat - buduci utorok deti nejdu do skoly, ale ucitelia tam musia byt a rodicia mozu prist od 7:00 do 12:00 sa pytat na vsetko co len chcu a tak. Hlavne triednych ucitelov. Potom by sme cisto teoreticky mohli ist domov, nie? Ale nie. Ved je predsa utoroook a v utorok mame byt v praci predsa do 16:00 - tak treba vymysliet co budeme robit dovtedy. To je uplna sila, hahaha!

Nuz, zdravim - a ako possibly buduca HR Osoba (aspon na nejaku dobu) musim priznat, ze som za tuto skusensot a toto poznanie vdacna (aby sa nepovedalo ze sa len stazujem, hej...)

No comments:

Post a Comment